איזה שיש מומלץ למטבח

איזה שיש מומלץ למטבח- איך להתאים את סוג השיש לסגנון העיצובי?

מרכיב חשוב מהמטבח הוא השיש. הוא צריך לא רק להשתלב בעיצוב פנים הכללי ולהיות בעל מראה אסתטי, אלא גם  פרקטי, שכן בעת ​​הבישול מופעל עליו עומס גדול.

המגוון הרחב של החומרים לייצור משטחי עבודה מטבח לא פעם גורם לנו לחשוב איזה שיש מומלץ למטבח שלנו. במקרה זה חשוב לשקול את כל היתרונות והחסרונות של סוגי השיש השונים, ולאחר מכן להחליט באיזה שיש לבחור.

איך יודעים איזה שיש מומלץ למטבח בדרום?

משטח העבודה במטבח הוא גיבור הבית האמיתי. מדי יום מחכה לו שלל עבודה. טמפרטורה גבוהה, לחות, אדים, לחץ של משקול – וכל זה בתהליך הבישול הכי רגיל. ואז – ניקוי עם שימוש בכימיקלים ביתיים.

איזה שיש מומלץ למטבח, כדי שהוא ישרוד את כל ה"עינויים" האלה, וישאר יפה, כאילו הותקן רק אתמול? האם יש בדרך כלל חומר פלא שלא אכפת לו מכלום? לפני סקירת החומרים, חשוב להתמקד בדרישות הכלליות למשטח עבודה למטבח. הוא חייב להיות:

עמיד. כל סוג של משטחים למטבח חייב לעמוד בכלים כבדים, שלעיתים אנו שמים אותם במלוא התנופה.

עמיד בפני חום וקור. אם המארחת, ללא היסוס, מניחה שקית של ירקות קפואים על משטח העבודה או מניחה תבנית אפייה של פשטידות "לוהטות" – צריך להיות לה משטח מתאים לכך.

לא נוטה לדעוך בשמש.

עמיד בפני רטיבות, כך שלא תחששו מניתזי מים על המשטח מדי פעם.

קל לניקוי. באופן אידיאלי, המשטח צריך להיות ללא נקבוביות אשר סופגות ריחות, ומזהמים מוסרים בקלות מעל פני השטח שלו.

בבחירת משטח יש להתמקד בסגנון הכללי של עיצוב הפנים ובחומר שממנו עשוי רוב המטבח, כך שבעת ההחלטה איזה שיש מומלץ למטבח שלכם, תוכלו לבחור באפשרות שתשתלב עם העיצוב באופן ההרמוני ביותר.

שיש גרניט:

אם אתם מתלבטים איזה שיש מומלץ למטבח משטחי גרניט נבדלים בעמידותם ובמראה האצילי שלהם. אבן טבעית תוסיף יוקרה לעיצוב פנים המטבח. אבן הגרניט היא אחת הבחירות הנפוצות לעיצוב השיש במטבח, לכן חשוב לבחור את היתרונות וחסרונות של משטח זה:

יתרונות:

עמידות לטמפרטורות גבוהות; טיפול פשוט; שימור לטווח ארוך של המראה המקורי; עמידות בפני אולטרה סגול וחומרים המכילים חומצות.

חסרונות:

למשטחים העשויים מאבן טבעית יש גם חסרונות: מבחר מצומצם של צבעים; משקל כבד; ספיגת צבעים (כתמים מיין וקפה עלולים להישאר על המשטח). שיש גרניט מומלץ להתקין על כנים בעלי מבנה מחוזק בשל משקלו הרב. אם השיש מורכב ממספר אריחים, אז התפר נראה בבירור.

למרות החסרונות, שיש גרניט עמיד, ובטיפול נאות, יחזיק מעמד עשרות שנים.

שיש אבן קיסר:

כדי להחליט איזה שיש מומלץ למטבח שלכם, חשוב לבחור בשיש המיוצר על ידי חברה אמינה בעל מוניטין רב שנים. שיש אבן קיסר הוא שיש המיוצר על ידי חברה ישראלית אבן קיסר, ומספקת אריחי שיש איכותיים מזה שנים רבות.

הדבר שמייחד את השיש הזה הוא שהוא נוצר במפעל במקום לבוא ישר מהטבע. יש אנשים שיראו בכך חיסרון, אך למעשה, לתכונה זו יש מספר יתרונות חשובים שניתן להשתמש בהם בדרכים שונות.

יתרונות:11

ניתן לייצר משטחים בשיטת ייצור גמישה. מכיוון שדגמי שיש קיסר מיוצרים במפעל, הם יכולים לקבל מגוון עצום של עיצובים, טקסטורות ושילובי צבעים. זה אומר שלא צריך להסתפק בסגולות הבסיסיות והקבועות למדי של שיש גולמי מהטבע.

במטבחים שונים ניתן להשתמש בשיש אבן קיסר עם צבעים ומרקמים שונים שלא ניתן היה לעשות משיש גולמי אמיתי. זו הסיבה שדגמי השיש של אבן קיסר כל כך פופולריים.

המחיר הנמוך הוא הדבר הטוב ביותר בסוג השיש הזה. מכיוון שהשיש מיוצר בסדרת שלבים על בסיס החומר קוורץ, שקל יותר לעבוד איתו משיש גולמי, הרבה יותר קל והרבה יותר זול לייצר משטחי שיש.

חוזקו של השיש הוא גם יתרון משמעותי. מכיוון שהם מיוצרים במפעל, שיטה זו של ייצור משטחי שיש מעניקה לכם את מירב החופש העיצובי.

חסרונות:

לדגמי שיש קיסר יש גם חסרונות. החשוב ביותר הוא שהם לא יכולים להתמודד עם טמפרטורות גבוהות. נראה שזו בעיה, מכיוון ששיש נועד לשמש במטבח, שם אנו עובדים עם אש וסירים חמים.

עם זאת, זה לא רעיון טוב לשים סיר בישול ישירות על שיש גולמי. לכן, כל שעליכם לעשות הוא לוודא שאינכם שמים מחבת עם שמן חם או סיר שהרגע ירד מהכיריים ישר על השיש. במקום זאת, הניחו אותו על משטח עבודה שימנע ממנו לגעת בשיש.

שיש למינם:

מי שמחפש שיש למטבח בדרום, לא יכול שלא לקחת בחשבון שיש למינם לעיצוב המטבח שלו. שיש למינם בעל יתרונות רבים, אשר עולים במספרם על החסרונות שלו:

יתרונות:

עמידות: משטחי למינם עמידים מאוד. המשטח לא מכתים בקלות וגם לא נשרט בקלות. המשטח יכול לעמוד בחום של עד 600 מעלות, כך שניתן לשים עליו סירים חמים בכל טמפרטורה. המשטח עמיד גם בפני כימיקלים ומוצרי ניקוי.

ידידותי לסביבה: משטח למינם נחשב לחומר ידידותי לסביבה מכיוון שהוא מיוצר על ידי חימום ודחיסת חומרי גלם בטמפרטורה גבוהה של 1,200 מעלות. תהליך זה אינו מזהם את האוויר או המים.

לא דוהה בשמש, ולאורך זמן הוא ישמור על הברק הטבעי שלו.

המשטח יכול לעמוד בפני אש וטמפרטורות גבוהות, ואם הוא נחשף לאש ישירה הוא לא פולט כימיקלים מזיקים.

משטח זה קל לניקוי מכיוון שאין בו הרבה נקבוביות. המשמעות היא שלכלוך וחלקיקי מזון לא מחלחלים לתוכו.

חסרונות:

מבחינת עיצוב, זה יכול להיות קשה לעגל ולעצב את הצדדים של המשטחים. המחיר של אירחי למינם גבוה יחסית.

אז, בדקנו בפירוט את כל החומרים של המשטחים למטבח. איזה שיש מומלץ למטבח שלכם תלוי בכם. עכשיו אתם מכירים את סוגי השיש למטבח הקיימים כיום. השוואת חומרים מובילה למספר מסקנות חשובות.

ראשית, אסור להיכנע לדחף הרגשי הראשון ולהתפתות לדוגמא יפה של השיש. שנית, ואולי הכי חשוב, אין משטחים נצחיים, אבל יש עמידים. לבחירת השיש המתאים ביותר עבורכם ניתן להגיע לאולמות התצוגה של אבן שיש אלי ונתי ולהנות מהמבחר העצוב של סוגי השיש.

Rate this post
אלי ונתי
אלי ונתי

אבן שיש אלי ונתי היא חברה מובילה בתחום עבודות השיש והאבן הטבעית בישראל. החברה נוסדה בשנת 1975 על ידי אלי ונתי, שני חברים חובבי אבן טבעית, ומאז היא מספקת ללקוחותיה את מגוון המוצרים והשירותים הטובים ביותר בתחום.