איך מנקים שיש גרניט פורצלן

ראוי לציין כי אבן זו מעשית בחיי היומיום ובעלת חיי שירות ארוכים מאוד. עם זאת, רק אם תטפלו בשיש כראוי, הוא יחזיק מעמד לאורך שנים רבות, יבצע את תפקידיו וישמח אתכם עם הברק והמקוריות שלו. אז איך מנקים שיש גרניט פורצלן כך שיש מאתכם במשך שנים רבות?

אם כבר מדברים על שיש למטבחים, מתכוונים לרוב להתקנת משטחים מאבן גרניט פורצלן, העשויים מלוחות מיוחדים. בעת התקנת השיש יש להפקיד שאך ורק אנשי מקצוע יעזרו לכם עם בחירת האבן וביצוע העבודה. עבודה עם שיש דורשת ידע ומיומנויות מיוחדות. זהו תהליך מורכב ומדוקדק, שרק בעלי מלאכה מנוסים מסוגלים לבצע אותו באיכות גבוהה.

מה צריך לדעת על ניקוי שיש?

להגנה על השיש ממפגעי מטבח כמו כתמים ונזקים חשוב להבין איך מנקים שיש גרניט פורצלן כך שלא יפגע מחומרי הניקוי ואופן ניקוי לא נכון. בעת הניקוי עוזרים מוצרי הגנה מיוחדים למשטחי שיש המבוססים על שעווה טבעית וסינטטית.

חשוב לזכור כי כדאי לטפל בשיש עם תרכובות הגנה באופן קבוע. אבל גם במקרה זה, יש להגן עליו בקפידה מפני נוזלים "מסוכנים".

מומלץ בחום לפני השימוש במוצרי ניקוי עבור שיש למטבח, לקרוא את ההוראות בקפידה רבה כדי להבין איך מנקים שיש גרניט פורצלן. אם לציפויים המגנים כבר אין את האפקט הרצוי, פגמים במשטחי השיש יצטרכו להיות מתוקנים בעזרת אנשי מקצוע וציוד מיוחד כמו ליטוש. טיפול במשטחי שיש למטבח אינו קשה, העיקר לזכור כמה כללים חשובים:

  • השתמשו במטלית רכה ובחומר ניקוי עדין לניקוי.
  • לא מקובל באופן כללי לנקות את השיש עם חומרים המכילים כלור, מו גם ברזליות קשות.
  • הסירו את הלכלוך מיד, אל תיתנו לו להיספג או להתייבש.
  • לאחר ניקוי רטוב, נגבו את המשטח ביסודיות במגבת רכה.
  • לפני השימוש במוצר חדש לניקוי, תחילה בדקו אותו על אזור לא בולט וקטן על השיש.

מאילו דברים כדי להימנע כדי לשמור על שיש נקי?

חומצה אוכלת במהירות את הציפוי המגן על השיש שלכם, ויוצרת כתמים חיוורים ומעוותת את צבע השיש, לכן אפילו לימון, יין או רטבים חריפים עלולים לפגוע בציפוי.

במהלך הניקוי אין להשתמש בחומרי ניקוי אגרסיביים מבחינה כימית, חומרים שוחקים אשר עלולים להשאיר שריטות, חומרים המכילים חומצה שאוכלים את פני השטח, וחומרי הלבנה. כמו כן, מאוד חשוב ללמוד איך מנקים שיש גרניט פורצלן, כדי לא לשפשף את השיש עם ברזליות או ספוג קשיח.

איך מנקים שיש גרניט פורצלן
איך מנקים שיש גרניט פורצלן

איזה חומרים אפשר להשתמש לניקוי שיש?

כל מה שנדרש לטיפול יומיומי במוצרי שיש זה:

  • בד רך.
  • מים חמימים ללא הוספת חומר ניקוי או סבון.

ניתן להחליף חתיכת בד במגבת פשוטה. במהלך השימוש יש צורך לשטוף את השיש עם חומר ניקוי, כאשר חומר ניקוי כלים רגיל יתמודד בצורה מושלמת עם משימה זו. לאחר ניקוי בתרכובת ניקוי יש לשטוף את המשטח במים נקיים ולנגב עם נייר יבש ולאחר מכן להבריק עם מגבת.

אז איך מנקים שיש גרניט פורצלן?

החומר האצילי שיש פורצלן באמת מפחד מכימיקלים אגרסיביים אפילו מעט. כתמים בלתי ניתנים לניקוי יכולים להשאיר על משטח השיש אפילו דברים בלתי מזיקים כמו לימון ויין. חומצה אוכלת במהירות את הציפוי המגן וזולגת על פני השטח, יוצרת כתמים חיוורים ומעוותת את צבע הוורידים של האבן.

אפילו רטבים חריפים עלולים לפגוע בציפוי. במקרים אלו אפילו כתם קטן על משטח יוקרתי יהיה מורגש מאוד. אבל אל תדאגו מבעוד מועד – כללי טיפול פשוטים מלמדים אתכם איך מנקים שיש גרניט פורצלן:

  1. כל נוזל שנשפך יש לנגב מיד

כדי לשטוף את המשטח, השתמשו במים חמים עם סבון ומטלית רכה או ספוג. כתמים שומניים וכתמים שנותרו מהמזון מוסרים היטב בעזרת משחה סופגת המיועדת לטיפול באבן שיש פורצלן. אם הופיעה אבנית או אפילו חלודה על השיש מחשיפה לאלמנטים מתכתיים ומגע עם מים, ניתן להשתמש בחומר ניקוי מיוחד המיועד לאבן השיש.

לאחר הניקוי הרטוב ניתן להבריק את האבן עם חתיכת בד או נייר יבשה. כללים אלה חלים לא רק על שיש טבעי, אלא גם על שיש יצוק מלאכותי, אחד החומרים הנפוצים ביותר להכנת שיש לאמבטיה.

  1. איך מנקים שיש גרניט פורצלן ומחזירים את הברק שלו עם ווקס?

עם הזמן, המשטח המלוטש מאבד מהברק המקורי שלו, אך ניתן לשחזר אותו גם בבית – כמובן, אם לא מדובר בשכבה עליונה שחוקה לחלוטין. לשם כך משתמשים בלק ושעווה. רוב חומרי הליטוש המודרניים מבוססים על פרפין או סיליקון. משחת ליטוש ממלאת את המיקרו-נקבוביות של האבן, יוצרת רושם של ליטוש. עם הזמן, חומרי ניקוי שוטפים את החומר הציפוי, ויש לבצע את ההליך שוב.

  1. פגמים פני השטח של שיש למטבח

ובכן, מה עלינו לעשות אם הפגמים בשיש הם לא קטנים בכלל? יש פתרונות גם לבעיה הזו:

  • ציפוי מגן דקורטיבי;
  • מסטיקים מפוליאסטר;
  • דבקי אפוקסי;
  • מסטיקה תרמית ו-UV.

ציפוי דקורטיבי הוא כמובן אמצעי מניעה. לכה הפולימרית המלוטשת יוצרת שכבת הגנה עבה למדי מעל האבן, הנושאת את העומס. ניתן להשתמש גם עם לקות דקורטיביות בצורה של תרסיסים ונוזלים.

מסטיקים פוליאסטר ודבק אפוקסי משמשים לעבודות שיקום בפועל. בעזרתם, ניתן למלא את החללים שנוצרו, "לתקן" סדקים ושברים. גם מסטיקה UV מיושמת במהירות ובקלות – אך רק על ידי אנשי מקצוע ובציוד מיוחד.

שאלות ותשובות בנושא איך מנקים שיש גרניט פורצלן

איך מורידים כתמים משיש פורצלן?

על מנת להסיר ביעילות כתמים משיש למטבח, יש צורך לזהות מה גרם להופעת כתם זה או אחר, ורק לאחר מכן לחשוב כיצד לשטוף אותו.

אם הופיעו כתמים נוזליים שאינם משאירים צבע על המשטח, אז אתם יכולים לספוג אותם עם מגבת נייר. חשוב לא לשפשף, כי זה יגדיל את שטח הדליפה, ואתם פשוט תשפשפו את הלחות לתוך נקבוביות האבן.

כתמים אורגניים כמו קפה, תה, טבק, מיץ, סודה

קל לחשב שמדובר במוצרים אורגניים שהותירו כתמים על השיש, אפשר להשתמש בסבון כלים ונייר לייבוש.

איך מנקים שיש גרניט פורצלן מכתמי שמן, קרמים ומוצרי קוסמטיקה?

חומרים כאלה משאירים סימנים כהים על האבן. אתם יכולים להסיר אותם עם ספיגה טבעית, כאשר עמילן הוא הטוב ביותר:

יוצקים עמילן ישירות על הכתם ומשאירים אותו למספר שעות, ההליך מתבצע עד שהזיהום נעלם לחלוטין. לאחר מכן יש לשטוף היטב את המשטח עם סבון כלים.

כיצד למנוע היווצרות כתמים ולמנוע הרס של שיש?

משטח שיש הוא אלמנט עיצוב מסוגנן, אך הוא מתלכלך בקלות. לכן, חובה להשתמש בקרש חיתוך לחיתוך מוצרים. יש להציב כוסות זכוכית על מעמדים מיוחדים, במיוחד כוסות יין. גם מנות חמות אסור להניח על משטח אבן לא מוגן. יש להשתמש רק במוצרים מיוחדים לשיש, ואז בבית, האבן תשמור על המראה המקורי שלה לאורך זמן.

על מנת שהשיש ישמח את העין וישרת אתכם שנים רבות, יש להקפיד על טיפול ראוי והגון. אין לראות בשיש נצחי ואינו נתון לנזק. אם לא תשמרו על האבן, אז אפילו סוג השיש היקר ביותר יהפוך לבלתי שמיש. לא צריך הרבה כדי לטפל נכון במשטחי שיש.

אך כמובן, הכל קורה בחיים, ומשהו יכול להישפך או ליפול על משטח השיש. במקרה זה, יש צורך להסיר מיד את הכתם שהופיע עם ספוג לח במים חמים.

הדבר החשוב ביותר הוא למנוע מהשיש לספוג חומר המשאיר צבע. במקרים מסויימים לא יהיה לכם מנוס, אלא רק לפנות אל אנשי המקצוע אשר ישקמו את השיש שלכם ויחזירו את הברק הטבעי והיפה שלו.

במקרה זה אבן שיש אלי ונתי הם אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום, אשר ישמחו לעמוד לשירותכם בעת שיקום השיש שנפגע, וכמובן ידריכו אתכם כיצד לטפל ולשמור על השיש שלכם מפגיעות נוספות.

Rate this post
אלי ונתי
אלי ונתי

אבן שיש אלי ונתי היא חברה מובילה בתחום עבודות השיש והאבן הטבעית בישראל. החברה נוסדה בשנת 1975 על ידי אלי ונתי, שני חברים חובבי אבן טבעית, ומאז היא מספקת ללקוחותיה את מגוון המוצרים והשירותים הטובים ביותר בתחום.