משטח עבודה למטבח

עושים מהפך במטבח? איך תבחרו משטח עבודה למטבח שיתאים לצרכים שלכם?

אחד האלמנטים החשובים ביותר במטבח הוא משטח העבודה, שאמור לא רק להיראות טוב, אלא גם להיות פרקטי. המטבח הוא הלב של כל בית. חלל זה מיועד לבישולים, שיחות לבביות ומפגשים משפחתיים.

כל פרט קטן בעיצוב הפנים חשוב כאן. אך השאלה הקשה ביותר היא כיצד לבחור משטח עבודה למטבח מודרני? מגוון דגמים הקיימים היום בשוק מהווים אתגר.

בחירת חומר משטח עבודה המתאים לאורח החיים שלכם היא הבחירה הנכונה והצעד לעבר מטבח מודרני ומאובזר. אחרי הכל, אתם אלו שמבשלים אליו.

מה צריך לדעת על משטח עבודה למטבח?

משטח עבודה למטבח הוא משטח המונח מעל לארונות מטבח. האפשרות הטובה ביותר היא משטח מונוליטי ללא תפרים בין חלקי חומר הגלם. כדי להטביע כיריים או כיור במשטח, יש צורך לחתוך בו חללים של צורה וגודל מסוימים.

בבחירת משטח העבודה, יש צורך לקחת בחשבון פרמטר כמו גובה מי שישתמש בו וכן גובה הרהיטים במטבח. רוחב השיש לא יעלה על רוחב ארונות המטבח ביותר מ-1-2 ס"מ, שכן הדבר לא ייראה מאוד אסתטי ויתפוס מקום, וזה מאוד לא רצוי, במיוחד אם המטבח קטן.

באשר לפונקציונליות, דרישות קפדניות למדי מוטלות על משטח העבודה. עובדה זו מוסברת על ידי העובדה שהמוצר ישמש את בעלי הבית באופן פעיל. לרוב יחתכו ירקות על השיש ויוצבו כלים חמים.

בתהליך הבישול יגיעו כל הזמן מים, חומץ ושמן על השיש, ובמהלך הניקוי – חומרי ניקוי. לכן, החומר שממנו יהיה עשוי השיש חייב להיות בעל המאפיינים הבאים:

  • משטח עבודה למטבח צריך להיות קל לניקוי ולא לשנות את צורתו לאחר שימוש רב שנים.
  • עמידות מוגברת ללחות. המוצר חייב להיות עמיד בפני לחות.
  • התנגדות תרמית. האפשרות האידיאלית תהיה כזו שבה אתם יכולים לשים מנות חמות על המשטח ללא כל נזק.
  • עמידות בפני מתח מכני. המוצר חייב לעמוד בעומסי פגיעה ומשקל.

אם השיש איכותי, הוא אמור להחזיק מעמד לפחות 6-7 שנים מבלי לאבד את המראה הייצוגי שלו. כאשר אתם בוחנים את השאלה איזה שיש לבחור למטבח, רוב החומרים ה"מסורתיים" המשמשים בייצור משטחי מטבח עומדים בעצם בדרישות המפורטות לעיל.

עם זאת, לכל אחד מהחומרים יש תכונות ספציפיות משלו שמשתמשים צריכים להיות מודעים אליהם בעת בחירת חומר גלם עבור משטח העבודה.

סוגי משטחי עבודה למטבחים:

משטח אבן קיסר

אבן קיסר ידועה בעיקר בזכות אריחי הקוורץ שלה. משטח קוורץ עשוי ברובו מחול המומס בטמפרטורות גבוהות מאוד, יחד עם פיגמנטים ומינרלים שנלחצים בלחץ, וזה מה שעושה את פני השטח כל כך יפה.

משטחי אבן קיסר הם מהמשטחים הפופולריים ביותר בארץ ונחשבים איכותיים ושימושיים מאוד, במיוחד בשל העמידות הגבוהה שלהם.

משטחי אבן קיסר הם מהיפים ביותר שתוכלו לקנות והם יכולים לעשות הבדל גדול במראה המטבח שלכם. בנוסף, חשוב לחפש משטח עבודה למטבח שהוא עמיד בפני שריטות.

למרות העמידות הגבוהה של משטח אבן קיסר, חיתוך ישירות על פני השטח עלול לשרוט אותו, ולכן עדיף להשתמש בקרש חיתוך. כמוכן, לא כל מוצרי הניקוי טובים לאבן קיסר, וחלקם אף עלולים להזיק לה, לכן חשוב להשתמש בתכשירי ניקוי המיועדים למשטח מסוג זה.

משטח גרניט

גרניט טבעי מוערך זה מכבר בזכות חוזק, אמינות ומרקם ייחודי. במטבחים מודרניים, משטחי גרניט תופסים מקום מכובד, ומעניקים לחדר יוקרה ואמינות. מוצרים העשויים מאבן זו משתלבים בצורה מושלמת בעיצוב פנים בסגנונות שונים, החל המקלאסי ועד המודרני. היתרונות של השיש למטבח גרניט:

  1. חוזק ועמידות. חיי השירות הם מאות שנים. חומר כזה כמעט בלתי אפשרי לקלקל. לא מפחד משריטות ונזק מכני.
  2. עמיד לטמפרטורות גבוהות ונמוכות.
  3. יופי טבעי. מספר רב של צבעים ומרקמים. לכל אריח דוגמה ייחודית.
  4. צפיפות חומר גבוהה. כמעט אינו סופג נוזלים. בשל כך, עם הסרה בזמן של מזהמים, לא נוצרים כתמים על פני השטח.
  5. קלות תחזוקה. משטח מלוטש היטב הוא כמעט בלתי ניתן להריסה. זה מספיק כדי לנגב אותו עם מטלית לחה מעט.

משטח דקטון

דקטון הוא חומר חדשני, הנוצר בטכנולוגיה בלעדית המאיצה את תהליכי השינויים המטמורפיים שעוברת אבן טבעית במשך מאות שנים. דקטון הוא המשטח האולטימטיבי של החברה האיטלקית Cosentino , כאשר חומר מורכב מחרסינה, זכוכית וקוורץ, והוא בעל היתרונות הבאים:

  1. חוזק גבוה וגמישות הופכים אותו לחומר האידיאלי עבור שיש למטבחים בדרום.
  2. עמידות ה-UV הגבוהה של משטחי דקטון מאפשרת לצבע ולמרקם שלהם להחזיק מעמד לאורך זמן.
  3. ניתן להנות מסעודות ובישולים מבלי לאבד את הפונקציונליות והאסתטיקה של המשטח. עמידות גבוהה לשריטות. דקטון עמיד מאוד בפני שריטות, אם כי מומלץ להשתמש בקרש חיתוך כדי להגן על כלי בית.
  4. התנגדות תרמית. לדקטון עמידות בחום טובה מאוד מבלי לפגוע באסתטיקה ובתכונות שלו.
  5. מחבתות חמות לא מזיקות לדקטון!

משטחי עבודה מאבן מלאכותית יכולים לשמש אתכם לפרק זמן ארוך, לכן, מומלץ לתת עדיפות לחומרים המיוצרים על ידי חברות מהימנות שצברו מוניטין טוב לאורך השנים.

איזה פרמטרים צריך להתחשב בבחירת משטח עבודה למטבח?

ניתן לומר שמשטח העבודה שלכם הוא הרקע והדגש של כל המטבח: הוא תופס הרבה מקום ויזואלי. בעת בחירת החומרים והאפשרויות עבור משטח עבודה למטבח, בין אם זה לוחות שיש גרניט למטבח או אריחים בעבודת יד, חשוב לשים לב לא רק לסגנון העיצובי, אלא לפרקטיות. אבל לפני שאתם קונים משטח עבודה חשוב להתייחס למספר המאפיינים הבאים:

  • צבע ועיצוב- הסגנון שאתם מעוניינים בו.
  • גודל וצורת החומר- עובי, אורך וסגנון הקצה של הלוח.
  • שילוב עם העיצוב הכולל של החלל.
  • עמידות וקלות תחזוקה.
  • העלות הכוללת של משטח עבוד למטבח- לא רק העלות הראשונית אלא גם העתידית של התחזוקה.

בהיותכם עוסקים בבחירת החומר גלם למשטח במטבח, הקפידו לחשב גם את העלות המשוערת שלו, גם זה מאפיין חשוב בבחירת משטח העבודה למטבח שלכם. אז אם אתם רוצים שיהיה במטבח משטח רב תכליתי, אותו תוכלו לרכוש במחיר משתלם במיוחד, צרו קשר עם חברת אבן שיש אלי ונתי.

Rate this post
אלי ונתי
אלי ונתי

אבן שיש אלי ונתי היא חברה מובילה בתחום עבודות השיש והאבן הטבעית בישראל. החברה נוסדה בשנת 1975 על ידי אלי ונתי, שני חברים חובבי אבן טבעית, ומאז היא מספקת ללקוחותיה את מגוון המוצרים והשירותים הטובים ביותר בתחום.