איזה שיש לבחור למטבח

השיש הוא חומר טבעי ייחודי. המבנה הפנימי שלו יפה וייחודי מאוד: ורידים בגוונים שונים. הוא שימש וממשיך לשמש ליצירת פסלים, וכעת משטח שיש עבור המטבח הוא מאוד פופולרי.

הם משתלבים בצורה מושלמת לתוך חללי פנים מודרניים וקלאסיים. אבנים טבעיות בעיצוב פנים עוזרות לאדם להרגיש יותר בנוח. אבן השיש מגוונת מאוד בדוגמאות ובצבעים.

הטווח משתנה מגוונים בהירים קלאסיים (לבן, שמנת) וכהים (חום, שחור) ועד לא שגרתיים – אדמדם, ורוד, אפור, כחול, ירוק ועוד. אז אם אתם מתלבטים איזה שיש לבחור למטבח שלכם, כדאי שתכירו את כל היתרונות והמאפיינים של כל סוג.

האם יש הבדל בין שיש למשטח?

לפני שאתם לוקחים החלטה איזה שיש לבחור למטבח שלכם, אולי אתם תהיו מופתעים מעצם הידיעה כי ישנם מספר סוגי שיש שיכולים לשמש אתכם למשימה. בין סוגי השיש השונים אשר נפוצים במיוחד לשימוש במטבחים הם שיש אבן קיסר, פורצלן, גרניט ודקטון.

כל סוגי השיש הם חזקים ועמידים, ועם התקנה וטיפול נכונים יכולים בקלות לשמש אתכם במשך שנים רבות. ההבדלים העיקריים בין הסוגים הם פלטת הצבעים, המרקם אשר נע בין חלק לגרגרי. שיש פורצלן עמיד לחלוטין מפני מים, ואילו שיש גרניט נחשב לחזק ביותר.

כמובן שישנם גם הבדלי משקל בין סוגי השיש הקיימים. אך אין ספק כי כל אריח או פלטת שיש מכל סוג שהוא היא ייחודית ואין שנייה לה.

כמה חשוב התקנת שיש במטבח?

לאחר שהחלטתם איזה שיש לבחור למטבח, חשוב ביותר שהתקנת שיש למטבח תתבצע באופן מקצועי על ידי אנשי מקצוע מומחים. לרוב פלטת השיש מותקנת על ארונות מטבח מורכבים במלואם.

הבעיה העיקרית היא המשקל המשמעותי של שיש למטבח בדרום. אל תנסו להרים אותה באופן עצמאי! כדי שההתקנה של משטח השיש תעבור, ללא תקלות, יש להקפיד על התנאים הבאים:

  • לוודא שהמידות מדויקות;
  • לקחת בחשבון תוכניות תקשורת (חיווט חשמלי, צינורות מים וביוב);
  • להכין את כל הכלים והחומרים שעשויים להידרש.

משטחי שיש למטבח לא רק בעלי משקל מרשים, אלא גם לרוב בעלי צורה מורכבת ומידות מרשימות, ויש להיות מוכנים לכך בהתאם.

איזה שיש לבחור למטבח
איזה שיש לבחור למטבח

סוגי שיש למטבח

  • שיש גרניט למטבח – אם אתם מחפשים איזה שיש לבחור למטבח קל להבין מדוע משטחי גרניט נותרו הבחירה המועדפת עבור משטחי מטבח ברחבי הארץ. שלא כמו רוב משטחי השיש האחרים, משטחי הגרניט הם 100% טבעיים, עמידים במיוחד וזמינים במאות צבעים המכסים כמעט כל העדפה עיצובית. קל להבין מדוע גרניט נשאר הבחירה המובילה לאורך השנים. זהו אחד החומרים הקשים ביותר עלי אדמות; הוא עמיד, קל לתחזוקה וזמין במגוון רחב של צבעים ומרקמים. מגרניט לבן עדין ועד גרניט שחור כהה, ומה שביניהם, יש גרניט טבעי שישלים כל סגנון עיצובי.
  • שיש אבן קיסר – כמו גרניט, אבן קיסר היא אבן טבעית המציעה גם יופי וגם עמידות משמעותית למשטחי השיש. למרות שהיא צוברת פופולריות, היא פחות נפוצה מאשר גרניט, אולי בגלל שהיא נוטה להיות אופציה קצת יותר יקרה. כאפשרות למשטח אבן טבעית, לאבן קיסר יתרון משמעותי אחד על פני גרניט. יש לו צפיפות גדולה יותר, מה שהופך אותו עמיד יותר בפני כתמים או שריטות. העובדה שהוא יכול להידמות לשיש הופכת את היתרון הזה למשמעותי עוד יותר, שכן רבים עדיין רואים בשיש את האופציה היוקרתית ביותר למשטחי אבן.
  • שיש פורצלן – פורצלן הוא כנראה הסוג העתיק ביותר מבין משטחי האבן המהונדסים, וכיום פורצלן זמין כמעט בכל סגנון, צבע ומרקם שאתם יכולים לדמיין. הפורצלן עמיד ביותר, ומכיוון שהוא מיוצר בחום קיצוני, הוא גם עמיד מאוד בחום, כמו גם חסין מפני חדירת מים.
  • שיש דקטון – אם אתם מחפשים שיש למטבח בבאר שבע שיכול לעמוד בחום, כתמים ושריטות גדולות, ייתכן שדקטון הוא הבחירה הטובה ביותר עבורכם. דקטון עשוי מתערובת קניינית של אבן קוורץ טבעית, פורצלן וזכוכית. חומרי גלם אלו מתמזגים ונדחסים בלחץ גבוה ליצירת חומר לוח שהוא מאוד צפוף וקומפקטי. חומר השיש של דקטון יכול להיות דק יותר מאשר אפשרויות פופולריות אחרות, מה שמעניק לכם יותר גמישות עיצובית כמו גם פרופיל מלוטש. כיום דקטון נחשב לאחד מחומרי השיש העמידים והזולים ביותר בשוק והוא בהחלט יכול לענות לכם על השאלה 'איזה שיש לבחור למטבח'.

אז איזה שיש לבחור למטבח שלכם?

אם אתם עדין לא בטוחים איזה שיש לבחור למטבח שלכם, תנסו לקחת בחשבון מספר מאפיינים חשובים של סוגי השיש השונים. אתם יכולים לענות על מספר שאלות שיכולות לכוון אתכם לסוג השיש המתאים ביותר עבורכם:

  • האם אתם מעוניינים בשיש טבעי או מלאכותי?
  • מה הוא טווח המחירים שאתם מעוניינים להשקיע בשיש מטבח שלכם?
  • האם אתם רוצים משטח חלק או מחוספס?
  • באיזה צבע אתם רוצים שהמשטח שלכם יהיה?

כמובן שאנשי מקצוע של חברת אבן שיש אלי ונתי ישמחו לכוון אתכם, ויעזרו להתאים עבורכם את סוג השיש הנכון ביותר עבור המטבח שלכם, בהתחשב ברצונות שלכם.

3 שאלות תשובות נפוצות שהלקוחות שואלים על איזה שיש לבחור למטבח

  • מדוע רבים מעדיפים שיש על פני משטחי גרניט?

רוב האנשים שמחפשים איזה שיש לבחור למטבח, מעדיפים ללכת על השיש הטבעי מאחר ואוהבים את היופי העדין שלו, את האלגנטיות המשגעת שלו ואת השיוך שלו ליוקרה. עם זאת, שיש אינו מתאים לכולם. בהשוואה לגרניט, השיש נקבובי ורך יותר. כדאי לבחור בשיש אם הוא תואם את האיכות האסתטית אותה אתם מחפשים, אך שימו לב ששיש אכן מצריך איטום קבוע ויצטרך ניקוי קבוע כדי למנוע ממנו לצבור כתמים ולכלכוך.

  • מהם היתרונות של משטח שיש?

ללא ספק, היתרון הגדול ביותר של משטח שיש הוא היופי המדהים שלו. השיש מגיע במגוון צבעים (לבן, אפור, ירוק, אדום, שחור, חום) ובמגוון דוגמאות ייחודיות. בחירת שיש שיתאים למטבח שלכם היא קלה, מכיוון שהוא מגיע בכל כך הרבה צבעים וסוגים. השיש הוא גם עמיד בחום ועמיד בפני סדקים באופן טבעי. השיש הוא 100% טבעי, מה שהופך אותו למוצר ידידותי לסביבה.

  • האם אתה יכול להניח מחבתות וסירים חמים על משטח שיש?

השיש אינו ניזוק בקלות על ידי טמפרטורות גבוהות. עם זאת, סירים ומחבתות חמים עלולים לפגוע בחומר האיטום המגן על השיש, מה שעלול להוביל לשינויי צבע וכתמים. אתם יכולים להגן על השיש שלכם על ידי הנחת משטח מגן על השיש לפני הנחת סירים ומחבתות חמות על פני השטח שלו.

לסיכומו של דבר, המטבח הוא המקום בו רבים מאיתנו מבלים את רוב זמנם. וכדי שהזמן אותו אנו מבלים במטבח יהיה כמה שיותר נעים ויאפשר לנו ליצור יצירות מופת קולינריות במטבח חשוב שהוא יהיה מאובזר בנוחות. יתר על כן, הנוחות צריכה לכלול את היופי של החדר.

מסיבה זו בדיוק, כאשר חושבים איזה שיש לבחור למטבח, פופולרי להשתמש בשיש למשטחי המטבח. אז אם אתם בודקים אופציות לעיצוב מטבח אופנתי ומודרני, אך כזה שגם יש בו ניצוצות של יוקרה וקלאסיות, אבן שיש אלי ונתי הם הבחירה הטובה ביותר עבורכם.

המומחים יציעו לכם את מגוון האפשרויות שיתאימו עבור העיצוב הייחודי שלכם, ידאגו לקחת את כל המידות המדויקות ביותר וכמובן תקבלו שירותי התקנה מאנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום, כך שלא תמצאו עוד משהו עם מטבח כמו שלכם, ואתם תוכלו להנות ממטבח מאובזר, עמיד ויוקרתי שישמש אתכם במשך שנים רבות.

Rate this post
אלי ונתי
אלי ונתי

אבן שיש אלי ונתי היא חברה מובילה בתחום עבודות השיש והאבן הטבעית בישראל. החברה נוסדה בשנת 1975 על ידי אלי ונתי, שני חברים חובבי אבן טבעית, ומאז היא מספקת ללקוחותיה את מגוון המוצרים והשירותים הטובים ביותר בתחום.