איך מבריקים אבן שיש קיסר

איך מבריקים אבן שיש קיסר

משטחי שיש מאבן קיסר הפכו לבחירה פופולרית ביותר למשטחי עבודה במטבחים ובחדרי אמבטיה בזכות עמידותם, המראה האלגנטי שלהם וקלות התחזוקה שלהם.

למרות ששיש אבן קיסר עמיד בפני כתמים ושריטות יותר מחומרים אחרים, תחזוקה שוטפת והברקה תקופתית הן חשובות לשמירה על המראה החדש והמבריק שלהם לאורך שנים.

הנה כל מה שחשוב לדעת על איך מבריקים אבן שיש קיסר כדי לשמור עליה איכותית לשנים ארוכות.

מהו שיש אבן קיסר ומהי חשיבות הטיפול בו

כאשר אתם מנסים להבין איך מבריקים אבן שיש קיסר חשוב להכיר לפני כן את סוג השיש.

משטחי שיש אבן קיסר מורכבים בעיקר מקוורץ טבעי בשילוב עם פיגמנטים ושרף פוליאסטר.

התוצאה היא משטחים חזקים ועמידים ביותר שאינם נקבוביים ולכן עמידים בפני כתמים ואינם דורשים איטום.

איך מבריקים אבן שיש קיסר – הכנה לפני הברקה

לפני שמתחילים בתהליך ההברקה ולומדים איך מבריקים אבן שיש קיסר יש לבצע מספר שלבי הכנה כדי להבטיח תוצאות מיטביות:

  • פינוי המשטחים – הסירו את כל החפצים מהמשטחים כולל מכשירי חשמל קטנים, כלי מטבח וחפצי נוי.
  • ניקוי יסודי – נקו את המשטחים ביסודיות באמצעות מטלית מיקרופייבר וסבון כלים עדין. הקפידו להסיר את כל שאריות המזון, השומן והלכלוך.
  • ייבוש המשטחים – יבשו את המשטחים היטב באמצעות מטלית מיקרופייבר נקייה. לחות עלולה להפריע לתהליך ההברקה ולפגוע בתוצאות.
  • זיהוי וטיפול בכתמים עיקשים – ניקוי שיש אבן קיסר הוא בהחלט אפשרי גם אם יש כתמים עיקשים שאינם יורדים בניקוי רגיל. טפלו בהם לפני ההברקה. ישנם חומרי ניקוי ייעודיים להסרת כתמים קשים מאבן קיסר.
  • הגנה על אזורים סמוכים – אם המשטחים צמודים לקירות או לארונות הגנו עליהם באמצעות נייר דבק או יריעת פלסטיק כדי למנוע פגיעה בחומרי ההברקה.

כלים וחומרים נדרשים להברקת משטחי שיש אבן קיסר

על מנת שבאמת תדעו איך מבריקים אבן שיש קיסר חשוב שיהיו בידיכם הכלים והחומרים המתאימים על מנת שתדעו איך מבריקים אבן שיש קיסר לשמירה על העמידות שלה והאיכות:

  • מטליות מיקרופייבר – מטליות מיקרופייבר הן רכות ועדינות ולכן אינן שורטות את המשטחים. הן גם סופגות נוזלים היטב ומסירות לכלוך ביעילות.
  • חומרי ניקוי ייעודיים לאבן קיסר – ישנם חומרי ניקוי ייעודיים לניקוי והברקה של אבן קיסר. חומרים אלה מותאמים להרכב הייחודי של המשטחים ומסייעים להסיר כתמים, להגן על המשטחים ולשפר את הברק שלהם.
  • מלטשות ומשחות הברקה מתאימות – אם המשטחים סובלים משריטות עמוקות או מנזקים אחרים ייתכן שיהיה צורך להשתמש במלטשת או במשחת הברקה ייעודית.

איך מבריקים אבן שיש קיסר

תהליך ההברקה צעד אחר צעד

גם אם שכרתם אנשי מקצוע, חשוב להכיר את תהליך ההברקה באופן יסודי:

  1. שלב ראשון – נקו את המשטחים ביסודיות באמצעות מטלית מיקרופייבר וסבון כלים עדין. הקפידו להסיר את כל שאריות המזון, השומן והלכלוך. יבשו את המשטחים היטב.
  2. שלב שני – כאשר לומדים איך מבריקים אבן שי שקיסר השלב השני הוא חשוב מאד, כמו גם יתר השלבים. אם המשטחים סובלים משריטות עמוקות או מנזקים אחרים השתמשו במלטשת עם רפידת ליטוש עדינה כדי להחליק את המשטחים.
  3. שלב שלישי – ישנם שני סוגים עיקריים של חומרי הברקה לאבן קיסר, נוזלי ומשחתי. חומרי הברקה נוזליים קלים יותר ליישום, אך חומרי הברקה משחתיים יכולים לספק הגנה ועמידות רבה יותר. עקבו אחר הוראות היצרן ליישום חומר ההברקה.
  4. שלב רביעי – לאחר שחומר ההברקה התייבש השתמשו במטלית מיקרופייבר נקייה ויבשה כדי ללטש את המשטחים בתנועות מעגליות עד לקבלת ברק אחיד וזוהר.

טיפים להברקה יעילה

על מנת שהעבודה תהיה איכותית יותר חלקו את המשטחים לאזורים קטנים והבריקו כל אזור בנפרד.

כך תוכלו להבטיח כיסוי אחיד ויסודי של חומר ההברקה. את חומר ההברקה יש למרוח ולשטח בתנועות מעגליות על מנת להשיג ברק אחיד ולמנוע סימני מריחה ולהימנע מהפעלת לחץ על המלטשת או המטלית על מנת שלא יהיה נזק.

איך מטפלים בכתמים ושריטות על השיש

סוגים שונים של כתמים דורשים טיפול שונה. כתמי מזון ושומן בדרך כלל יורדים בניקוי רגיל, אך כתמים עיקשים כמו כתמי יין, קפה או חלודה עלולים לדרוש שימוש בחומרי ניקוי ייעודיים.

ישנם חומרי ניקוי ייעודיים להסרת כתמים עיקשים מאבן קיסר המאפשרים לכם להבין איך מבריקים אבן שיש קיסר ולשמור עליה לשנים טובות וארוכות.

חשוב לעקוב אחר הוראות היצרן ליישום חומר הניקוי. ישנם מקרים שבהם ייתכן שיהיה צורך להשרות את הכתם בחומר הניקוי למשך מספר דקות לפני שמנקים אותו.

שריטות קלות ניתן להסיר באמצעות משחת הברקה ייעודית או על ידי ליטוש עדין עם מלטשת ורפידת ליטוש עדינה.

במקרה של שריטות עמוקות, ייתכן שיהיה צורך לפנות לאיש מקצוע.

איך מתחזקים את השיש לאחר הברקה?

חשוב לנקות את המשטח כל יום עם מטלית וסבון כלים עדין, לייבש את המשטחים לאחר הניקוי ולהשתמש באטמים מתחת לסירים חמים וכלי מטבח על מנת להגן על המשטחים מפני חום ונזקים.

כמו כן יש לבצע חיתוכים אך ורק עם קרש חיתוך. ההבנה לגבי איך מבריקים אבן שיש קיסר לא מונעת לשכור אנשי מקצוע שכן אנשי המקצוע יודעים לטפל באבן הזאת ברמה הגבוהה ביותר.

שיש אלי ונתי, חברה משפחתית עם אהבה לאבן טבעית מייבאת, מייצרת ומתקינה משטחי שיש ואבן כבר 45 שנה.

החברה מציעה מגוון רחב של סגנונות שיש ומבצעת פרויקטים פרטיים ומסחריים בהתאמה אישית.

החברה משלבת מסורת וטכנולוגיה מתקדמת כדי ליצור עיצובים ייחודיים ואיכותיים. צרו קשר עוד היום.

מהם היתרונות של הברקת משטחי אבן קיסר באופן מקצועי לעומת הברקה עצמית?

אנשי מקצוע מנוסים בתחום זה ויודעים איך מבריקים אבן שיש קיסר משתמשים בציוד וטכניקות מתקדמות, כמו מכונות ליטוש וניקוי בלחץ גבוה, אשר מסירים ביעילות כתמים עמוקים, שריטות ופגמים אחרים שקשה לטפל בהם באופן עצמאי.

האם ניתן להבריק משטחי אבן קיסר ישנים ולהשיב להם את המראה המקורי?

אפשר לעשות זאת. תהליך ההברקה יסיר ביעילות כתמים עמוקים, שריטות וסימני שחיקה שהצטברו לאורך השנים. בנוסף, חומרי ההברקה המקצועיים יחדשו את הברק ויעניקו למשטחים מראה רענן ונקי.

Rate this post
אלי ונתי
אלי ונתי

אבן שיש אלי ונתי היא חברה מובילה בתחום עבודות השיש והאבן הטבעית בישראל. החברה נוסדה בשנת 1975 על ידי אלי ונתי, שני חברים חובבי אבן טבעית, ומאז היא מספקת ללקוחותיה את מגוון המוצרים והשירותים הטובים ביותר בתחום.