ניקוי שיש קיסר

ניקוי שיש קיסר – מה ההבדל בתחזוקה בין קוורץ לשיש פורצלן?

כנראה ששמעתם לא פעם על האיכות המעולה של שיש קיסר, ואתם רוצים לרכוש שיש עמיד ואיכותי גם לבית שלכם. אבל לא הרבה יודעים שאבן קיסר הוא שם מכובד בתעשיית משטחי הקוורץ.

זהו מותג מוכר בינלאומי המציע משטחי קוורץ באיכות גבוהה במגוון צבעים. בכל הנוגע לעמידות, כדאי לקנות משטח קיסר. למשטחי אבן קיסר יש כמה יתרונות, אבל יש גם חסרונות, וכדי להכיר כל אחד מהם כדי לדעת איך ניקוי שיש קיסר יכול להשפיע על המשטח בכל רגע נתון.

אז איך ניתן לשמור ולנקות אותם מבלי לגרום לנזק?

יתרונות משטח שיש אבן קיסר

בכל הנוגע לבחירת אבן מהונדסת למשטחי מטבח או אמבטיה, שיש אבן קיסר פופולרי בזכות העמידות והזמינות שלו בצבעים רבים. כמו כן, יש לו מגוון יתרונות נוספים אשר משפיעים ישירות על תהליך ניקוי שיש קיסר.

היתרונות של אבן שיש קיסר הם:

  1. המשטח ללא נקבוביות– משטחי שיש קיסר הם סינתטיים, ולכן הם לא נקבוביים, בניגוד לאבנים טבעיות. משמעות הדבר היא שאין צורך לאטום אותם מכיוון שהם לא מאפשרים לחיידקים או מיקרואורגניזמים אחרים להתפתח עליהם.
  2.  אוניברסלי– אבן קיסר מציעה מבחר כמעט בלתי מוגבל של סגנונות וצבעים, מה שאומר שניתן למצוא עיצוב לכל אחד. מכיוון שהמשטח עשוי  90% קוורץ ו-10% פיגמנט, ניתן להתאים אותו לכל צבע על ידי ערבוב פיגמנטים בצבע הרצוי. כמו כן, ניתן לרכוש משטחי עבודה המחקים אבנים טבעיות כמו שיש וגרניט. בין אם אתם מחפשים צבע ודוגמא לא שגרתיים למטבח שלכם או האמבטיה, בטוח תמצאו משהו שיתאים. לכם מבין המבחר הגדול של שיש קיסר.
  3. עמיד– אבן קיסר עמידה בפני סדקים, שריטות וכתמים, מה שהופך אותה לחומר משטח עמיד למטבחים וחדרי רחצה. מעניין לציין שהוא חזק יותר מאבנים טבעיות כמו שיש וגרניט.
  4. אינו דורש טיפול מיוחד– מכיוון שמשטחי קוורץ אינם נקבוביים, ניקוי שיש קיסר הוא קל ביותר. מים וסבון או חומר ניקוי עדין הם כל מה שצריך כדי לשמור על הברק. חומרי ניקוי שוחקים יהפכו את פני השטח למאט.
  5. משטחי קיסר מוסיפים ערך– קניית משטח אבן קיסר מעלה את ערך הנכס שלכם מכיוון שתוספות עמידות כמו אבן מלאכותית זו אינן דורשות תיקונים או החלפות תכופים.
  6. ניתן להתאמה אישית– בנוסף ליצירת כמעט כל צבע או דוגמה שתרצו, ניתן להתאים אישית את אבן קיסר כך שתתאים לכל צורה וגודל שכן היא קלה לחיתוך. אז, לא משנה מה פרויקט שיפוץ המטבח או חדר האמבטיה שלכם, האבן הזו תענה על הצרכים שלכם.

איזה חומרי ניקוי מתאימים לניקוי שיש קיסר?

ניקוי שיש קיסר יכול להיות ניקוי עמוק או יומיומי. ניקוי יומי מאפשר לכם לשמור על מראה יפה במשך יותר מעשור אחד. ניקוי עמוק עוזר להיפטר מכתמים עקשניים ישנים. אם יטופל כראוי, שיש למטבח מאבן קיסר יוכל לשמור על מראהו ומצבו המקורי למשך 20-40 שנה.

אם תנקו שיש קיסר כל יום, המשטח לא ישנה צבע גם לאחר 10 שנים. לניגוב יומיומי מתאימים מים חמימים וסבון פשוט. כדאי להימנע משימוש במברשות קשות או מתכתיות, שכן הדבר עלול להוביל להפרה של שלמות הציפוי.

עדיף להשתמש בספוגים רכים ובמוצרים שאינם מכילים:

  • כלור.
  • רכיבים שוחקים.
  • חומרים אלקליים.

הרכיבים הללו עלולים לגרום לפגיעה בשכבה העליונה של האבן ולכן יש להימנע משימוש במוצרים שאינם מיועדים לאבן מלאכותית. אם נוזלים המשאירים צבע נשפכו על פני השטח, עדיף לנגב מיד את השיש. כתמי שמן המופיעים במהלך הבישול ניתנים להסרה באמצעות ספוג וחומר ניקוי לשטיפת כלים.

השלבים לניקוי שיש אבן קיסר

הכלל העיקרי לגבי ניקוי שיש קיסר הוא לא להשאיר כתם לאורך זמן. ככל שהלכלוך אוכל את פני השטח זמן רב יותר, כך קשה יותר להסירו. לדוגמה, כתם יין נראה בבירור על אבן קיסר בהירה, אם לא יוסר במשך מספר ימים, הוא יישאר על פני השטח. הלכלוך נספג במהירות בשרף הפוליאסטר, המשמש כחומר מקשר.

אם הכתם הופיע על השיש במשך זמן רב, אתם יכולים לנסות להסיר אותו עם אלכוהול. עדיף להשתמש באלכוהול לא מדולל, כך קל יותר להתמודד עם הזיהום. יש להשרות את הכתם מספר פעמים באלכוהול.

אם זה לא עוזר, תצטרכו להשתמש בשיטה קיצונית של ניקוי שיש קיסר – ליטוש בכלי מיוחד, בעזרתו מסירים שכבה דקה של קוורץ, ואיתו זיהום. לאחר מכן מלטשים את השיש כדי להחזיר את הברק ולהגן עליו מנזק עתידי. כמובן וזו השיטה הקיצונית ביותר שניתן לפנות אליהן.

לפני כן ניתן לנסות מספר שיטות ניקוי מועילות אחרות:

קל להסיר כתמי שומן עם ג'ל לשטיפת כלים וספוג;

אסור בתכלית האיסור לנקות את משטח שיש קיסר עם חומרי הלבנה אגרסיביים אם ההרכב מכיל חלקיקים שוחקים;

לא מומלץ להשתמש במוצרים אלקליים, סודה או תרכובות המכילות כלור;

הקפידו לרכוש תחתיות למנות חמות, מכיוון שמשטח שיש קיסר נהרס מחשיפה לטמפרטורות גבוהות;

מגבונים לחים מושלמים לטיפול יומיומי;

בעת בחירת מוצר טיפוח למשטח קיסר, למדו בקפידה את ההרכב- הוא לא צריך להכיל חומצות אשר יכולות לפגוע במשטח.

משטח קיסר רגיש ללחץ מכני, אז אם אפשר, הימנעו מפגיעה בחפצים כבדים ואל תחתכו אוכל ישירות על המשטח. מנקודת מבט של פרקטיות בעת ניקוי שיש קיסר, עדיף לבחור משטחים עם ציפוי מבריק, שכן טביעות אצבעות וסימני מים נראים בבירור על פני השטח המט.

חשוב לזכור את ההמלצות כדי שהשיש ישמש אתכם למשך שנים רבות. קל יותר לשמור על מצב קיים מאשר לתקן נזק. לכן, אל תתעצלו לטפל בכל יום בשיש שלכם. זה ייקח רק כמה דקות, אבל זה יעזור לשמור על האסתטיקה שלו לשנים רבות.

להתאמת השיש שיתאים לצרכים שלכם תוכלו להתייעץ עם המומחים של אבן שיש אלי ונתי או לבקר באולמות התצוגה המרשימים של החברה.

Rate this post
אלי ונתי
אלי ונתי

אבן שיש אלי ונתי היא חברה מובילה בתחום עבודות השיש והאבן הטבעית בישראל. החברה נוסדה בשנת 1975 על ידי אלי ונתי, שני חברים חובבי אבן טבעית, ומאז היא מספקת ללקוחותיה את מגוון המוצרים והשירותים הטובים ביותר בתחום.