איפה קונים שיש למטבח

כאשר אתם שואלים את עצמכם 'איפה קונים שיש למטבח' צריך לקחת בחשבון כי לבחירת החומרים למשטחי עבודה במטבח יש עשרות אפשרויות. בין הפתרונות הפופולריים ביותר, שיש באורך מלא אשר תופס עמדה חזקה.

ההרכב הטבעי, המשקל הקל והמשטח השטוח לחלוטין הופכים משטחי קרמיקה לאלמנט גימור חיוני למטבחים מודרניים. התכונות של החומר החדשני הזה שוות סקירה וכדאי לשקול את היתרונות של משטחי שיש.

סוגי שיש למטבח

המילה "שיש" מתורגמת כאבן מבריקה. זהו סלע גבישי שמקורו בהרים. שיש טבעי נוצר ממשקעים של אבן גיר או דולומיט. יש לו מבנה גרגירי, עשוי להיות בעל צבע שונה. לחומר אין השפעה שלילית על הסביבה גם כשהוא מחומם, ולכן הוא משמש לרוב לייצור שיש למטבח, ואילו לסוגים שונים של שיש יש תכונות ייחודיות משלהם.

איפה קונים שיש למטבח
איפה קונים שיש למטבח

סוגים של שיש תלויים בגורמים רבים. לדוגמה, לשיש גיר יש מרקם עדין, לשיש טהור יש מבנה גרגירי גס. השיש עשוי להכיל בהרכבו סוגים שונים של תרכובות בכמות כזו או אחרת, הקובעים את צבע הסלע. הצבע של אבן שיש בנגב יכול להשתנות בגוונים הנעים מלבן לשחור, כולל גוונים צבעוניים הבאים ביניהם:

  • לבן. סוג זה של שיש נקרא גם פיסולי, מכיוון שהוא אידיאלי להכנת פסלונים ופסלים. צבע לבן מעיד על היעדר מרכיבים נוספים בשיש. לאבן עשויים להיות ורידים בצבעים שונים. סוג זה הוא הקל ביותר לחיתוך.
  • שחור. זהו סלע געשי מסוג משקע. מכיל אחוז גבוה של גרפיט או ביטומן. שיש שחור, שיש לו פסים זהובים או כתמים, מוערך במיוחד. הנוכחות של גופרית ברזל מעניקה לשיש שחור גוון כחול.
  • צבע ירח. זוהי אבן בגוון כחלחל-כסף, שיש לה זוהר פנימי מוזר. סוג שיש זה נדיר יחסית בטבע.
  • אפור. ישנם שני סוגים של שיש טבעי אפור – עם מבנים גס גרגר ועדין. ככלל, כתמים כהים או בהירים יותר בולטים במסה הכוללת של החומר האפור.
  • ירוק. צבע זה ניתן לחומר על ידי סיליקטים המכילים ברזל. השיש הירוק משמש לעתים קרובות כקמעות.
  • אדום. סוג שיש טבעי מקורי ויקר ערך. הגוון האדום נובע מנוכחות תחמוצת ברזל בסלע.
  • בז'. לימוניט ומנגן משפיעים על יצירת גוון חם ונעים של שיש.
  • ורוד. זה נחשב האפשרות הטובה ביותר עבור גימור חדר האמבטיה. הרוויה של הצבע הוורוד תלויה בריכוז תחמוצת הברזל בסלע.
  • כחול. זהו אחד המינרלים הנדירים ביותר. עומק הצבע תלויה בריכוז שלו. לשיש יכול להיות מגוון של גוונים מכחול ועד סגול. הצביעה המקורית של שיש כחול נובעת מנוכחותם של ורידים כחולים על רקע לבן או בהיר. ככל שריכוז הוורידים גבוה יותר, צבע המינרל רווי יותר.
  • חום. צבע מקורי כזה, בשילוב עם נוכחות של דפוסי אור, מושך את העין. הגוון מופיע בחומר עקב נוכחות מנגן, ברזל קרבונט או ריכוז גבוה של לימוניט בסלעים.

בנוסף ניתן לחלק את סוגי השיש לפי מקור היווצרותם. השיש מתייחס לכל סוגי הסלעים הנוצרים מאבן גיר בהשפעת גורמים טבעיים. יש מספר גדול למדי של סוגים, דומים זה לזה, כאשר ההבדל טמון במקור.

למשל אם אתם מתעניינים איפה קונים שיש למטבח, אז עובדה מעניינת היא שניתן לייבא שיש איכותי ממקומות שונים בעולם, למשל, אוזבקיסטן עשירה בשיש בווריאציות צבע ייחודיות.

אבן לבנה מקורה באמריקה, אפריקה, יוון, נורבגיה ומדינות נוספות. ברוסיה ניתן למצוא שיש בגווני אפור, שחור, צהוב ואפילו ורוד-אדום, ועוד…

איך בוחרים שיש למטבח?

השיש במטבח הוא המקום בו מתרחשים כל תהליכי הבישול, חיתוך ירקות ובשר, לישת בצק ועוד. בחלק מהמטבחים, משטח העבודה עשוי למלא גם תפקיד של שולחן אוכל, שבו מקבלים אורחים.

בהתבסס על כל זה, הדרישות עבור התקנת שיש למטבח הן רציניות: לא רק שהוא חייב להיות חזק, אמין ועמיד, לעמוד בכל ההשפעות השליליות, אלא גם להשתלב בעיצוב פנים המטבח ולקשט את החדר. כיום הרבה חומרים עומדים בדרישות הללו, אבל באיזה מהם לבחור, מה כדאי לקחת בחשבון בבחירת משטח עבודה למטבח, וכמובן איפה קונים שיש למטבח?

ברור שעל השיש כל הזמן חותכים ולשים משהו, לפעמים שמים כלים חמים ומניחים ירקות רטובים, וזו לא רשימה מלאה של כל מיני השפעות שאזור העבודה צריך לעמוד בהם. בעת בחירת שיש בבאר שבע עליכם לבחור חומר שיעמוד בדרישות הבאות:

  • עמידות מוחלטת בפני לחות;
  • התנגדות ללחץ מכני;
  • התנגדות להשפעות תרמיות;
  • קלות טיפול ועמידות לחומרים אגרסיביים שונים;
  • מראה אטרקטיבי ועמידה בהחלטת הסגנון של המטבח.

איפה קונים שיש למטבח?

צריך ניסיון כדי להבין את איכות השיש שנמצא מולכם. לעתים קרובות מאוד, במקום שיש, נמכרים בשוק חומרים אחרים שאינם בעלי תכונות פיזיות ומכניות טובות במיוחד.

לכן כאשר אתם בודקים איפה קונים שיש למטבח, חשוב לבטוח במקום באופן מלא, ולהיות בטוחים כי השיש שאתם בוחרים הוא דבר ראשון, איכותי ומקורי, וכמובן מתאים לצרכים שלכם. אבן שיש אלי ונתי מתחייבים לייבא עבורכם את סוגי השיש האיכותיים, המיוחדים והמשתלמים ביותר. אל תחפשו יותר איפה קונים שיש למטבח, כי הרי התשובה היא ברורה.

האם אפשר להוזיל מחיר שיש למטבח?

כאשר בודקים איפה קונים שיש למטבח, חשוב לבחור מקום בו מחיר השיש הוא משתלם. בעת בחירת שיש, למדיניות התמחור של משטחי עבודה למטבח, לרוב נלקחת בחשבון עלות החומר עצמו (סוג אבן ייחודית ובלתי ניתנת לחיקוי היא יקרה יותר, אך ישנם מספר חומרים בסיסיים הנבדלים מעט ממקבילים מלאכותיים במחיר), עלות הייצור וההתקנה של המוצר.

אם אתם מחפשים התקנת שיש מקצועית, חומרים איכותיים, שירות אדיב ומחיר משתלם, אבן שיש אלי ונתי הם הכתובת עבורכם.

Rate this post
אלי ונתי
אלי ונתי

אבן שיש אלי ונתי היא חברה מובילה בתחום עבודות השיש והאבן הטבעית בישראל. החברה נוסדה בשנת 1975 על ידי אלי ונתי, שני חברים חובבי אבן טבעית, ומאז היא מספקת ללקוחותיה את מגוון המוצרים והשירותים הטובים ביותר בתחום.