סוגי שיש דקטון

היכן ניתן למצוא סוגי שיש דקטון שונים לעיצוב הבית?

בבחירת שיש לעיצוב פנים ויצירת פריטי עיצוב, צרכנים רבים מעדיפים לקנות אריחי דקטון. חומר זה משלב תכונות ביצועים מעולות, משיכה אסתטית, עמידות, ומאפשר לכם ליצור חללי פנים יוקרתיים ומתוחכמים.

ככל שמופיעים חומרים חדשניים למשטחי המטבח, סוגי שיש דקטון הופכים לפופולריים יותר ויותר. משטחי דקטון כמעט בלתי ניתנים להריסה, עמידים בפני שריטות, כתמים וטמפרטורות גבוהות. מדובר בסוג חדש לחלוטין של משטח עבודה המיוצר בטכנולוגיה מיוחדת.

דקטון יכול לשמש גם עבור משטחי חוץ, בניגוד למשטחי קוורץ. אפילו בטמפרטורות הנמוכות או הגבוהות ביותר, משטחים אלו אינם נסדקים או נשברים. הם עמידים בפני קרינת UV, מה שמבטיח שגם בחשיפה מתמדת לשמש, הצבעים שלהם אינם דוהים.

מה זה שיש דקטון?

סוגי שיש דקטון מיוצרים על ידי היצרן הספרדי המפורסם Cosentino. חומר זה מיוצר באמצעות טכנולוגיית PST העדכנית ביותר. כל הרכיבים בצורת מיקרו-חלקיקים משולבים למכלול אחד בהשפעת טמפרטורה של כ- 1200 מעלות צלסיוס ולחץ גבוה מאוד. בתנאים כאלה, כל הרכיבים האנאורגניים הופכים למונוליט מוצק אחד.

דקטון, המיוצר על ידי Cosentino, מאופיין בחוזק מוגבר, בצפיפות ובמאפיינים אנטי-בקטריאליים. מוצרים העשויים מחומר זה יכולים לעמוד בעומס תרמי של כ-800 מעלות. שיש זה זמין במספר סוגים ועיצובים כמו דמוי עץ, אבן שיש טבעי וחומרים יקרי ערך אחרים.

סוגי שיש דקטון
סוגי שיש דקטון

איזה סוגי שיש דקטון יש?

לקולקציית דקטון יש מגוון צבעים עם טקסטורות שונות. מבחר עשיר של גוונים מאפשר לכם לבחור את החומר לכל עיצוב פנים. ניתן להזמין אריחי דקטון בעיצוב המחכה טקסטורות שונות כמו עץ, מתכת וכו.

בנוסף לפלטת הצבעים, ניתן להזמין אריחי דקטון במגוון גדלים. דקטון מיוצר בעובי של 8, 12 ו-20 מ"מ. בחירת העובי תלויה במטרת האבן. חומר דק משמש לחיפוי רצפות, קירות, מדרגות, חיפוי חוץ של מבנים. משטחים, דלפקי בר, ​​אדני חלונות דורשים חומר בעובי של לפחות 12 מ"מ.

אריחי דקטון כמו גם שיש טבעי, יכול להיות מבריק או מט, ובזכות הפונקציונאליות והרב גוניות שלו ניתן לשלב את אריחי הדקטון בכל עיצוב פנים שרק תרצו.

איפה מתאים שיש דקטון?

לכל סוגי שיש דקטון יש יתרונות רבים הכוללים:

  • עמידות בטמפרטורה גבוהה – דקטון עמיד לטמפרטורות גבוהות. אינו משנה צבע או נסדק כאשר הוא נתון לחשיפה לטווח קצר לטמפרטורות גבוהות וללהבות פתוחות.
  • תכונות סניטריות והיגייניות של אבן – סוגי שיש דקטון מיוצרים כך שהם דוחי נוזלים וללא סדקים או נקבוביות, מה שמונע הופעת חיידקים, עובש ופטריות. זה מספיק כדי לעקוב אחר הכללים היסודיים של ניקוי שיש דקטון ללא שימוש בכלים מיוחדים. משטחי דקטון בעלי דחיית מים מעולה ועמידות בפני כתמים הנובעים ממגע עם חומרים כמו יין, דם, שמן צמחי, תה, קפה, מיצים וכו'. על משטחים אלו ניתן לחתוך מוצרי דגים, שום, בעוד שהמשטח לא יספוג ריחות.
  • מבנה וצבע אחידים – הודות לחלקיקי קוורץ בגדלים שונים, פני השטח של סוגי שיש דקטון נראים טבעיים – אבן טבעית מעניקה להם מראה טבעי, יפהפה, וזה לא במקרה, כי אבן זו מכילה עד 96% (!) קוורץ טבעי. בשל נוכחותם של פיגמנטים וצבעים בהרכב החומר הזה, היצרנים הצליחו ליצור גוונים וצבעים נדירים או נעדרים לחלוטין באבן טבעית, אך יחד עם זאת פופולריים מאוד בשימוש בעיצוב פנים.
  • ידידותיות לסביבה – אבן דקטון היא מוצר ידידותי לסביבה, וניתן למחזר אותה.
  • קשיות וחוזק גבוהים – לוחות קוורץ, בשל תכולת השרפים הפולימריים בהרכבם, הם בעלי גמישות מועטה. מסיבה זו, חוזק הכיפוף של לוחות קוורץ גבוה פי 4-5 מזה של גרניט, שכן הנזק המכני ללוח מהעומס יימנע על ידי הכוח האלסטי המתרחש בלוח. הקשיות של דקטון שווה לקשיות הקוורץ עצמו, ולכן קשה מאוד לשרוט מוצרים העשויים מחומר זה עם מכשירים ביתיים (סכין, מזלג וכו'). לעתים קרובות, סימן הסכין שנותר על פני המשטח הוא רצועה של חלקיקי מתכת המרכיבים את הסכין, שנותרה על פני הקוורץ, שכן קוורץ הוא חומר קשה יותר מפלדה.
  • טיפול קל – בשל רמת הליטוש והצפיפות הגבוהה, התחזוקה של משטחי שיש דקטון קלה ביותר. כדי שמוצר אבן דקטון ישמש זמן רב מאוד ויראה נהדר כמו ביום הרכישה, מספיק פשוט לנגב את פני השטח שלו בחומרי ניקוי ניטרליים או לא שוחקים, ולאחר מכן לשטוף את המשטח עם מים נקיים. אם יש שאריות מזון מיובשות, לק, מסטיק, פלסטלינה לתינוקות וכו' על המשטח, ניתן להשתמש במגרד לניקוי משטח זכוכית-קרמי.
  • עמידות לחומרים חומציים – משטחי דקטון אינם מגיבים עם חומצות מזון, כך שאינכם צריכים לדאוג מכתמים ממגע עם חומץ, מיצים, לימון וכו'. בעת טיפול במשטחי דקטון, ניתן להשתמש בכל חומרי ניקוי והם לא יפגעו במשטח הקוורץ.

בזכות היתרונות הרבים של סוגי שיש דקטון ניתן למצוא אותם בשימוש במגוון חללים בבית וגם מחוצה לו. את הדקטון ניתן למצוא בעיצוב המטבח, חדרי האמבטיה ואפילו כאריחי חזית של מבנים.

כמה עולה שיש דקטון?

מאחר ודקטון הוא מוחר בעל מגוון גדול של יתרונות, אשר עולים בהרבה על חומרי קוורץ פשוטים, מחירם של אריחי דקטון הוא גבוה יותר. בנוסף לכל, המחיר של אריחי דקטון מושפע מגודל האריחים, עובי ועיצוב שלהם. אם אתם מחפשים היכן לקנות אריחי דקטון איכותיים, בעלי עיצובים יוקרתיים וכמובן במחירים משתלמים במיוחד, מומלץ לפנות אל אבן שיש אלי ונתי.

אצל אבן שיש אלי ונתי תמיד ניתן למצוא מגוון רחב של שיש טבעי, אבני דקטון ועוד מגוון סוגים שונים של אריחים בעלות אטרקטיבית במיוחד. ניתן להזמין ייצור של חומרי פנים ופריטי עיצוב, לפי גדלים אישיים ובזמן קצר.

Rate this post
אלי ונתי
אלי ונתי

אבן שיש אלי ונתי היא חברה מובילה בתחום עבודות השיש והאבן הטבעית בישראל. החברה נוסדה בשנת 1975 על ידי אלי ונתי, שני חברים חובבי אבן טבעית, ומאז היא מספקת ללקוחותיה את מגוון המוצרים והשירותים הטובים ביותר בתחום.