שיש גרניט למטבח

כל מה שאתם צריכים לדעת על שיש גרניט למטבח

גרניט היא אבן טבעית שנוצרה לפני מיליוני שנים, אשר בולטת לא רק ביופייה, אלא גם בחוזקה ובעמידותה. משטחי שיש גרניט למטבח עמידים ויכולים לעמוד בטמפרטורות גבוהות מאוד. כל משטח עבודה הוא ייחודי, שכן לא ניתן ליצור עותק בעל אותו מבנה בדיוק.

הדפוסים יכולים להיות לא רק דומים, אלא גם משתנים מאוד, בהתאם לסוג האבן. במטבחים מודרניים, משטחי גרניט תופסים מקום נכבד, ומעניקים לחדר יוקרתיות ואלגנטיות. שיש גרניט משתלב בצורה מושלמת בעיצוב פנים, מעוטר בסגנונות שונים, מקלאסי ועד פונקציונליזם מודרני.

תהליך ייצור שיש גרניט למטבח

כדי ליצור משטח שיש גרניט למטבח שיהיה יפה ומעשי, צריך לעבור דרך קשה מאבן גרניט גדולה למשטח מלוטש וחלק. הכל מתחיל מחיתוך גוש גרניט לאריחים שטוחים גדולים.

לאחר בדיקת חלקי העבודה לאיתור סדקים, אריחי גרניט נשלחים  לפוליש. במכונות ליטוש מיוחדות מחליקים ומלטשים את חלקי הגרניט, וכתוצאה מכך הלוח מקבל ברק מבריק.

למשטחי גרניט יש ברק מראה אופייני ודוגמה ברורה וייחודית. זה מושג על ידי השחזה והברקה. בתחילה מלטשים את האבן תוך ביטול שבבים, שריטות וחספוס אפשרי ולאחר מכן מבצעים את הליטוש הסופי. לוחות גרניט מלוטשים כאלה נקראים "לוחות גרניט".

בשלב זה, יש מתקבל חומר עבודה שלם. אבל זה עדיין לא משטח שיש גרניט למטבח. בשביל לקבל משטח שולחני צריך לא מעט. בשלב הבא יש להכין תוספות לכיור ולכיריים לפי שרטוט ומידות. זה נעשה באמצעות ציוד ומכונות CNC מיוחדות.

בשלב הסופי, צריך לעשות קצוות מלוטשים יפים. הם יכולים להיות גם ישרים וגם מעוגלים, לפי בקשת הלקוח. בעיה זו נפתרת על ידי מכונות עיצוב. רק לאחר הפעולות הללו מקבלים משטח גרניט אותו ניתן להרכיב במטבח.

איך בוחרים שיש גרניט למטבח

לאבן הגרניט מספר יתרונות על פני סוגי חומרים אחרים, כגון:

  • מדובר בחומר העמיד ביותר, שלמעשה אינו נתון להשפעות של צד שלישי. אפילו צבע, שמנים ושומנים לא יקלקלו ​​את מראה המשטח, בתנאי שיוסרו מיידית מהמשטח.
  • חיי שירות ארוכים, עמידות.
  • עמיד בטמפרטורות גבוהות.
  • עמיד בפני לחות.
  • עמיד בפני כימיקלים.
  • דפוס טבעי יפהפה. בייצור של משטחים, פני השטח מלוטש שוב ושוב, נותן לתבנית אטרקציה מיוחדת וברק.
  • חומר לא רעיל לחלוטין, אינו גורם לאלרגיות.
  • ניתן להתאים משטח גרניט לכל עיצוב פנים, שכן הצבע והמרקם של הגרניט עצמו יכולים להיות שונים.

כאשר אתם שואלים את עצמכם איזה שיש לבחור למטבח, מאחר וגרניט מגיע עם כל כך הרבה יתרונות, לרוב הוא הבחירה המועדפת על פני רוב האנשים לעיצוב המטבח. מכאן, הבחירה של אריחי הגרניט מסתכמת ברוב המקרים בבחירת הצבע והטקסטורה.

כדי לבחור את צבע הגרניט הנכון, הדבר הראשון שצריך הוא לקחת בחשבון את העיצוב הכללי של המטבח. לדוגמה, אם החלל כולל ארונות כהים יותר ומכשירי נירוסטה, בחירה בגרניט בהיר יותר יכולה לעזור להאיר את החלל.

אם המראה של המטבח שלכם נוטה יותר לצד הניטרלי, בחירת צבע כמו ורוד עשויה לעבוד בצורה הטובה ביותר.

משטחי הגרניט הקלאסיים והפופולריים לא רק יוסיפו ערך לבית שלכם, אלא גם יגרמו למטבח שלכם להיראות כמה שיותר יפה ואלגנטי. לכן, לפני בחירת הצבע, שקלו את הרלוונטיות של העיצוב. צבעים ודפוסים גדולים ונועזים עשויים להיות אופנתיים עכשיו, אבל לא בעתיד.

כדי להשיג מראה עמיד ומתוחכם למשטח השיש שלכם, עדיף להשתמש בצבעים ניטרליים של אבן טבעית. בנוסף, משטחים עם ורידים מורכבים ומרקמים יוצאי דופן יכולים להוסיף אמירה בסגנון ייחודי לעיצוב מטבח פשוט יותר.

כמה עולה שיש גרניט?

העלות של משטח שיש גרניט למטבח מושפעת במידה רבה מהמורכבות של ייצור מוצר הגרניט: סוג הקצה הוא פשוט או מעוגל, סוג העיבוד במרקם מבריק או מט, נוכחותם של קווים מעוקלים במוצר, כמו גם מספר החיתוכים- עבור הכיור והכיריים.

משטחי אבן זולים יחסית מתקבלים על ידי בחירה בגרניט בצבעים מסורתיים ושמירה על הפרויקט פשוט ככל האפשר.

כמה קשה לנקות שיש גרניט במטבח?

גרניט היא אבן אצילית וצריך לטפל בה כראוי. התשובה לשאלה איך מנקים שיש גרניט היא פשוטה למדיי: אם מופיע כתם על המשטח, יש להסירו מיד. במיוחד אם מדובר בחומר חומצי, כמו חומץ או קפה. מבנה הגרניט נקבובי, וזיהום יכול להיספג בקלות ובמהירות. בשום פנים ואופן אין להשתמש באבקות או משחות לניקוי.

על מנת שהשיש ישמור על המראה המקורי שלו לאורך זמן, יש צורך גם להקפיד על הכללים הבאים:

  • אין לחתוך ישירות על השיש, מכיוון שהדבר עלול לשרוט את פני השטח וכן לפגוע בלהב הסכין. השתמשו תמיד בקרש חיתוך לשם כך.
  • נסו לא להשאיר לחות על פני השטח, נגבו אותו בזהירות. לשם כך, השתמשו רק במטלית רכה.
  • לא מומלץ להניח כלים חמים על השיש ללא מעמד מיוחד.
  • אל תעמידו משקל חורג על המשטח. החומר עמיד, אך אם המשקל אינו מחולק כראוי, הוא עלול להישבר.

כפי שניתן לראות, טיפול במשטח גרניט אינו קשה. העיקר לעשות את זה באופן קבוע ובזהירות.

אם במשטח שיש גרניט שלכם יש סדקים או נזקים אחרים, הקפידו לפנות לאיש מקצוע כדי לתקן אותו. במידה ובעיות נותרות ללא השגחה, הדבר יכול להוביל רק להידרדרות במצב, כתוצאה מכך ניתן להרוס את הגרניט כך שיהיה צורך במשטח חלופי.

אם מעולם לא היו בבעלותכם משטחי שיש גרניט למטבח, אולי שמעתם מאחרים שהם דורשים תחזוקה רבה. אבל עכשיו אתם יודעים שזה לא נכון! גרניט היא אבן עמידה עם ביצועים גבוהים הדורשת טיפול ותחזוקה מינימליים כדי לשמור על המראה הטוב שלה. אם תעקבו אחר עצות הטיפול הפשוטות למעלה, תוכלו לשמור על המשטחים שלכם יפים עם מעט מאמץ.

אם אתם מתעניינים במשטחי גרניט חדשים, אבן שיש אלי ונתי כאן כדי לעזור. צרו קשר עוד היום לקבלת מידע נוסף.

Rate this post
אלי ונתי
אלי ונתי

אבן שיש אלי ונתי היא חברה מובילה בתחום עבודות השיש והאבן הטבעית בישראל. החברה נוסדה בשנת 1975 על ידי אלי ונתי, שני חברים חובבי אבן טבעית, ומאז היא מספקת ללקוחותיה את מגוון המוצרים והשירותים הטובים ביותר בתחום.