שיש פורצלן למטבח

מדוע שיש פורצלן למטבח כל כך פופולארי בעיצובי פנים מודרניים

לא לקח הרבה זמן עד ששיש פורצלן זכה לפופולריות. ברגע שהוא הופיע בשוק, החומר הזה לא רק כבש את הנישה שלו, אלא גם החליף סוגים מסורתיים ומוכחים של גימורים בדירוג הצרכנים. הגידול המהיר בביקוש נובע מהיתרונות הברורים של אריחי פורצלן.

חיפויי קירות ורצפה במטבח חייבים לעמוד בדרישות רבות: להיות חזקים, עמידים בפני שחיקה וכימיקלים, עמידים בפני זעזועים ומתח, עמידים בפני לחות, חסרי רגישות לשינויי טמפרטורה ובעלי מראה אסתטי. וכאן אין ספק כי שיש פורצלן למטבח הוא הפתרון הטוב ביותר בבחירת חומר גימור למטבח.

שיש פורצלן למטבח
שיש פורצלן למטבח

מה מתאים בשיש פורצלן למטבח?

שישן פורצלן למטבח נכלל בקטגוריית חומרי גימור קרמיים. אבל יש לו הבדלים מסוימים מהאריח המסורתי. המבנה של סוגים אלה של גימורים דומה, עם זאת, טכנולוגיית הייצור של אבן פורצלן היא ספציפית. בייצור שלה, המתבצע בטמפרטורות גבוהות, מתרחשות פעולות המספקות מוצקות והיעדר נקבוביות.

החומר עמיד, לחות כמעט לא חודרת לתוכו. לפורצלן יש חוזק צפיפות גבוה, הומוגניות של החומר מעניקה לו עמידות בפני מתח מכני. סדקים אינם מופיעים על אריחים אלה. מגע עם חפץ חד אינו משאיר שריטות.

בנוסף, שיש פורצלן למטבח אינו מאבד תכונות תחת קרניים אולטרה סגולות, משמר לחלוטין את המבנה במהלך שינויי טמפרטורה ואינו מושפע מכימיקלים.

מאפיינים כאלה מבטיחים לגימור חיי שירות ארוכים. ניתן ללא היסוס להניח אריחים מפורצלן על רצפת המטבח, ללא חשש לפגיעה בציפוי מנפילה מקרית של חפצים כבדים ושימוש בכימיקלים ביתיים.

אריחי פורצלן מבטיחים חיי שירות ארוכים. מטבח יכול להיחשב לאחד החדרים הקשים בבית. בחירת החומרים עבורו דורשת גישה זהירה. השימוש בגימורים שאינם מסוגלים לעמוד בתנאים קשים יגרום לאובדן אטרקטיביות בטרם עת, צורך לבצע תיקונים שוב בקרוב. שיש פורצלן נותן פתרון לבעיות כאלה.

טווח השימוש באריחי פורצלן הוא נרחב. אתם יכולים לבחור אריחי פורצלן למטבח עבור הרצפה והקירות, לקנות כיור מקורי ואמין העשוי מחומר כזה. מגוון של עיצוב אריחים מספק הזדמנות לבחור אפשרויות ליישום כל רעיון עיצובי.

יתרון חשוב נוסף של החומר הוא ידידותיות לסביבה. הוא אינו מכיל מרכיבים העלולים לגרום נזק לבריאות. ניתן להשתמש בשיש מפורצלן למטבח אם גרים בבית אנשים הנוטים לתגובות אלרגיות.

האם שיש פורצלן הוא טבעי?

הרכב החומר כולל חימר קאולין, אבקת קוורץ, פיגמנטים מינרליים המעניקים לפורצלן את הצבע הייחודי שלו, תחמוצות מתכת. אלו הם מרכיבים טבעיים בטוחים לבני אדם ולבעלי חיים, לכן אריחי פורצלן הם אנטי אלרגיים.

שיש פורצלן אינו נוצר בטבע, אלא מיוצר באופן מלאכותי, על ידי הפעלת כוח מכאני בטמפרטורות גבוהות, תוך שילוב של מספר חומרים טבעיים.

תהליך הכנת אריחי פורצלן כמעט זהה להיווצרות הטבעית של סלע בבטן האדמה. לשם כך, מבוצעים שלושה שלבים רצופים:

  • לוקחים חימר לבן באיכות גבוהה, ולאחר מכן מוסיפים קוורץ טחון ותחמוצות מתכת, כמו גם צבע מינרלי בצבע הרצוי;
  • מהתערובת המתקבלת נוצרים אריחים בצורת ובגודל הנדרשים, ונשלחים לתבנית הידראולית לכלי חרס;
  • אריחי פורצלן נלחצים בלחץ, ולאחר מכן נשרפים בטמפרטורה גבוהה, שם הם יוצרים חומר צפוף במיוחד עם קשיות מוגברת.

כתוצאה מכך, מתקבלים אריחי הפורצלן אותם אנו מכירים כיום.

היתרונות של שיש פורצלן למטבח

כל מי שמחפש שיש למטבחים בדרום, לא יכול להתעלם מהיתרונות המובהקים של שיש פורצלן למטבח. המאפיינים העיקריים של הפורצלן, המבדילים אותו מאריחי קרמיקה, הם:

  • עמידות בפני נזקים ובלאי מכניים. שיש פורצלן למטבח אינו מושפע מהסביבה האגרסיבית או מקרני אולטרה סגול, קשה מאוד לשרוט אותו. שום סוג אחר של אריחי קרמיקה לא מפגין איכויות חוזק כאלה. לכן, פורצלן משמש לעתים קרובות אפילו בבתי מלאכה במפעלים ובבניינים עם תנועה גבוהה;
  • מקדם ספיגת לחות נמוך, שלא אבן טבעית ולא אריחי קרמיקה יכולים להתהדר בו. בשל יתרון זה נעשה שימוש נרחב באריחי פורצלן בחיפוי חזיתות מבנים;
  • עמידות בטמפרטורה. סיבה נוספת לכך שאריחי פורצלן הם חומר החיפוי הטוב ביותר לחזיתות בניין. תכונותיו אינן משתנות עם הבדלי טמפרטורה בטווח של 100 מעלות;
  • בטיחות סביבתית. כמו סוגים אחרים של אריחי קרמיקה, פורצלן אינו מכיל חומרים רעילים. כל הרכיבים טבעיים לחלוטין, כולל צבעים, ואינם מכילים רעלים.

הודות לאיכויות אלו, שיש פורצלן הפך לנפוץ, וניתן להשתמש בו במקום בו אריחי קרמיקה רגילים לא יעבדו.

כמה עולה שיש פורצלן למטבח?

שיש פורצלן למטבח עשוי מתערובת הכוללת מלבד חימר תוספים מיוחדים. העלות שלהם כלולה גם במחיר המוצר הסופי. כתוצאה מכך, אריחי פורצלן יהיו יקרים יותר מאריחי חימר לבנים או אדומים.

אריחי פורצלן הם חומר עיצוב פנים ייחודי, שעלותו משתנה על פני מגוון רחב מאוד. העלות שלו תלויה בגורמים רבים כגון, שלבי היצרן, מרקם, גודל, מראה, מאפיינים טכניים. לרוב העלות של אריח פורצלן מורכבת מ:

  • חומר גולמי – אריחי מפורצלן עשויים מתערובת של חימר ותוספים שונים – כתוצאה מכך מחירו יהיה גבוה יותר מאריחי קרמיקה פשוטים.
  • עיצוב – עובדה שאין להכחישה היא שהאריחים נבחרים לפי עיצובם. לעיצוב ולאיכות היישום שלו יש השפעה משמעותית על העלות. למשל, מפעלים ספרדיים ואיטלקיים גדולים משתפים פעולה עם מעצבים ברמה עולמית – המחיר של שיתופי פעולה כאלה יהיה גבוה.
  • טיפול מיוחד – לעיתים אריחים מפורצלן עוברים טיפול מיוחד – ליטוש או ציפוי. ברור שזה מגדיל את העלות הסופית.
  • עיבוד קצה – אחד הטרנדים בעולם הקרמיקה הוא אריחים מתוקנים. תיקון הוא תהליך טכנולוגי שבמהלכו חותכים את פינות האריח לקליבר אחד. מניפולציה זו עוזרת להפחית את התפר בין האריחים ל-1-2 מ"מ ולמראה אידיאלי.

אז אם אתם מעוניינים לשמוע עוד פרטים מעניינים על שיש פורצן, להכיר עוד סוגים של שיש לעיצוב המטבח, לשמוע טיפים שיסבירו לכם איך מנקים שיש גרניט ועוד, אתם מוזמנים ליצור קשר עם אבן שיש אלי ונתי, והצוות המקצועי ישמח לעמוד לשירותכם ולענות על כל השאלות שלכם.

Rate this post
אלי ונתי
אלי ונתי

אבן שיש אלי ונתי היא חברה מובילה בתחום עבודות השיש והאבן הטבעית בישראל. החברה נוסדה בשנת 1975 על ידי אלי ונתי, שני חברים חובבי אבן טבעית, ומאז היא מספקת ללקוחותיה את מגוון המוצרים והשירותים הטובים ביותר בתחום.